Het onweer dat in de nacht van zaterdag op zondag over Nunspeet trok, heeft op meerdere locaties voor schade aan bomen gezorgd.
De brandweer en gemeente moesten in actie komen om gevaarlijke situaties op te ruimen.
Rond 04.15 uur sloeg de bliksem in bij een boom aan de Albertlaan in Nunspeet. Door de enorme kracht van de inslag verloor de boom meerdere grote takken, die op de grond terechtkwamen.
Nadat de brandweer klaar was met de inzet bij de grote dakbrand aan de Stationslaan, reed een ploeg door naar de Albertlaan. Daar werden de afgebroken takken in kleinere stukken gezaagd en veilig aan de kant gelegd, zodat de weg weer vrij was en geen gevaar meer vormde.
Ook op een andere locatie in Nunspeet zorgde het noodweer voor overlast. In het hertenpark aan de Oosteinderweg was een boom omgevallen. De gemeente heeft deze boom opgeruimd en de situatie weer veilig gemaakt.
Door het nachtelijke onweer moesten de hulpdiensten op meerdere plaatsen in Nunspeet in actie komen.