NUNSPEET – Op de Vreeweg in Nunspeet is donderdagavond een bestuurder met een bestelbus in een sloot terechtgekomen nadat hij een bocht had gemist.
De hulpdiensten rukten rond 22.43 uur massaal uit.
Door nog onbekende oorzaak zag de bestuurder een bocht over het hoofd en reed rechtdoor, waarna de bestelbus op de zijkant in de sloot tot stilstand kwam. De bestuurder wist vermoedelijk op eigen kracht via een raampje uit het voertuig te klimmen.
Ambulancepersoneel heeft de man ter plaatse nagekeken. Wonder boven wonder bleek hij geen verwondingen te hebben opgelopen.
De brandweer van Nunspeet ging vervolgens via hetzelfde raampje het voertuig binnen om te controleren of zich nog andere personen in de bestelbus bevonden. Dat bleek niet het geval, waarna de brandweerlieden konden terugkeren naar de kazerne.
De politie nam ondertussen een alcoholtest af bij de bestuurder. Die test bleek positief, waarna de man is aangehouden en werd meegenomen naar het politiebureau in Nunspeet voor een ademanalyse.
Voor het bergen van de bestelbus werd bergingsbedrijf Stouwdam ingeschakeld. Ondanks dat het voertuig diep in de sloot lag, wist een medewerker de bus zonder veel moeite uit het water te trekken.
De bestelbus is door het bergingsbedrijf meegenomen naar de vestiging in Oldebroek. De politie doet verder onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
Video onder de foto's